Ik heb administratieve hulp nodig met mijn energiefactuur
Waarmee heb je problemen?
Je energiefactuur ontcijferen, het is niet altijd een eenvoudige klus. Heb je:
- vragen over onduidelijkheden van energiefacturen;
- vragen over plaatsen digitale meters in prepayment voor gas of elektriciteit;
- hulp bij overstap andere energieleverancier;
- hulp nodig bij het afspreken van betaalplannen bij de energieleveranciers;
- hulp nodig bij de aanvraag van energiescan;
- problemen met afbetalingen?
Waar kan ik terecht?
Bij een eerste contact ga je langs bij de maatschappelijk werkers aan de Zorgbalie van de stad. De intaker maakt een afspraak met de maatschappelijk werker van Team Bemiddeling. De hulpverlener zoekt samen met jou naar een oplossing voor het probleem en geeft antwoord op je vragen. Ben je al in begeleiding bij het OCMW? Neem dan contact op met jouw dossierbeheerder die je graag verder helpt.
Wat moet ik meebrengen?
Je laatste energiefactuur en bewijzen van de bestaansmiddelen (rekeninguitreksels van de laatste 3 maanden).
Hoe kan Energiehuis BEA helpen
Heb je vragen over je energieverbruik, de Mijn Verbouwpremie, de Mijn Verbouwlening, groepsaankopen, Benoveren…? Dan kun je in Aalst terecht bij Energiehuis BEA. Dit stedelijk energiehuis is een samenwerkingsverband tussen de stad Aalst, het OCMW en vzw Stroom en wil burgers ondersteunen bij hun energievragen.