Basisschool De Duizendpootjes huren

Hoe kan je een zaal reserveren?

Een aanvraag voor het huren van een zaal kan je ten vroegste 1 jaar voor aanvang indienen. Dat kan je doen aan de UiTbalie in het Administratief Centrum, via de webshop of via mail naar evenementen@aalst.be. In de webshop kan je meteen ook de beschikbaarheden van de zalen bekijken en een optie aanvragen voor een zaalreservering. 

Wie kan een zaal reserveren?

Iedereen kan een zaal huren. Zowel verenigingen, bedrijven, als particulieren. De huurders worden opgedeeld in twee categorieën:

  • Categorie A: non-profit organisaties (verenigingen, vzw's, buurtcomités)
  • Categorie B: commerciële organisaties en particulieren.
De Notelaar Aalst huren

Wat is de kostprijs & wat is er inbegrepen?

Hoeveel kost het huren van een zaal?

De tarieven voor het huren van een zaal zijn afhankelijk van de categorie waar de huurder tot behoort én van de soort zaal die je wilt huren.

Types Omschrijving Categorie A-tarief Categorie B-tarief Waarborg
Type 1 Verhuur aparte ruimtes 10 EUR/uur* 20 EUR/uur** -
    50 EUR/dagdeel* 100 EUR/dagdeel** 250 EUR
    75 EUR/dag* 150 EUR/dag** 250 EUR
        250 EUR
Type 2 Polyvalente ruimtes 50 EUR/dagdeel 100 EUR/dagdeel*** 250 EUR
    75 EUR/dag 150 EUR/dag*** 250 EUR
Type 3 Combinatie zonder keuken 200 EUR/dag 400 EUR/dag 1000 EUR
  Combinatie met industriële keuken 400 EUR/dag 600 EUR/dag 1000 EUR
         
* Piano voor academische zitting of concert in feestzaal: +25 EUR
** Piano voor academische zitting of concert in feestzaal: +50 EUR
*** Private feesten (babyborrel, verjaardag,... : +100 EUR/dag of dagdeel)

Wat is er inbegrepen in de prijs?

  • De gehuurde ingerichte ruimte(s)
  • Energieverbruik 
  • Verzekeringen

Kosten voor de huurder

  • Alle taksen
  • SABAM en billijke vergoeding
  • EHBO
  • Bewakingsdiensten
  • Bijkomende materialen
  • Andere bijkomende kosten
  • Geheel of gedeeltelijke inhouding van de waarborg
  • Kosten bij annulering huur

Welke locaties zijn te huur?

Stedelijke basisscholen Type 1 Type 2 Type 3
SBS De Duizendpootjes

Turnzaal
(max. 25 personen)

Polyvalente zaal
(max. 260 personen)

Refter (max. 204 personen)
+ polyvalente zaal (max. 260 personen)

     

Refter (max. 204 personen)
+ polyvalente zaal (max. 260 personen)
+ industriële keuken

SBS Het Klaproosje  

Polyvalente zaal
(max. 80 personen)

 
SBS De Regenboog

Turnzaal
(max. 25 personen)

 

Refter
(max. 99 personen)
+ industriële keuken

 

Refter
(max. 99 personen)

   
SBS 't Meivisje

Turnzaal
(max. 25 personen)

Polyvalente zaal
(max. 80 personen)

 
SBS De Tinnenhoek  

Polyvalente zaal
(max. 50 personen)

 
SBS De Springplank

Turnzaal
(max. 25 personen)

   
SBS De Zonnebloem  

Polyvalente zaal
(max. 48 personen)

 
   

Refter + keuken
(max. 48 personen)

 
SBS De Notelaar

Turnzaal
(max. 99 personen)

   

 

Groot Aalst Type 1 Type 2 Type 3
Onthaalcomplex Keuken
(enkel voor infosessies, kookworkshops, kleinschalige eetfestijnen)
Ontvangstruimte
(gelijkvloers: max. 120 personen)
 
    Meetingruimte
(eerste verdieping: max. 120 personen)
 
Oud Stadhuis Feestzaal (max. 152 personen)    
  Piano voor academische zitting of concert in feestzaal: 
+ 25 EUR aan A-tarief
+ 50 EUR aan B-tarief
   
Polyvalente zaal Edgard Hooghuys Nieuwerkerken Kleine polyvalente zaal/hobbyruimte
(max. 35 personen)
   
Polyvalente zaal Baardegem polyvalente zaal
(max. 80 personen)
Polyvalente zaal
(max. 94 personen)
 
Kaalberg Moorsel vergaderzaal
(max. 20 personen)
Polyvalente zaal
(max. 20 personen)
 
Natuurschuur Heuvelpark Polyvalente zaal
(max. 60 personen)
   
Villa Botanica Polyvalente zaal
(max. 15 volwassen personen)
   
Ontmoetingshuis De Brug vergaderzaal/
Martenszaal
(max. 50 personen)
vergaderzaal/
Martenszaal
(max. 50 personen)
Polyvalente zaal/
Daenszaal
(max. 290 personen)
      Polyvalente zaal/
Daenszaal + industriële keuken (max. 290 personen)

 

Feestzaal Aalst huren
Icon Select

Ik wil een andere eventlocatie huren

Vind je niet wat je zoekt tussen de stadslocaties om te huren? Dan kan je ook een kijkje nemen in het overzicht van externe vergader- en eventlocaties. 

Praktische afspraken

Opmaak staat van bevinding

Bij het uitkiezen en huren van een zaal, maken de huurder en zaalverantwoordelijke voor en na de activiteit samen de staat van bevinding op. Het is belangrijk dat je aanwezig bent op die afspraak. Bij afwezigheid tijdens die controles zullen de aard en omvang van de eventuele schade door de stad éénzijdig worden bepaald. Bij het opmaken van een staat van bevinding gebeurt het volgende:

  • alle zichtbare gebreken en beschadigingen worden genoteerd;
  • na het ondertekenen, wordt de sleutel overhandigd door de zaalverantwoordelijke. 

Wat mag je niet doen in een gehuurde zaal?

  • Activiteiten van anderen verstoren door eigen opbouw of afbouw.
  • Ramen, deuren, liftdeuren en -wanden, muren, panelen of vloeren beplakken en beschilderen.
  • Bijkomende constructies plaatsen of bewegwijzering aanbrengen zonder toestemming.

Op sommige locaties gelden bijkomende regels, specifieke van toepassing voor die zalen. Check zeker alle afspraken bij de zaalverantwoordelijke.

Wat ben je verplicht?

  • Rust respecteren en geen lawaai meer na 22 uur.
  • Tijdens de activiteit de uitgangen vrijhouden, de brandblusapparaten altijd goed zichtbaar houden en voorzichtig omspringen met apparaten, kabels en contactdozen.
  • Na de activiteit de gehuurde ruimte(s) inclusief sanitair achterlaten zoals je ze die hebt aangetroffen d.w.z. in nette staat, met de standaardopstelling voor tafels en stoelen, uitgeschakelde verlichting en overige apparatuur.

Contact

Icon Select

Contact

Heb je vragen? Wil je beschikbaarheden van een specifieke zaal checken? Contacteer team Cultuur via 053 77 9300 of mail naar evenementen@aalst.be. 

Zaalverhuurreglement

Reglementen

Zaalverhuur

Kunnen we deze pagina inhoudelijk nog verbeteren? Laat het ons gerust weten