Een evenement aanvragen

Plan je een evenement dat

  • plaatsvindt op het openbaar domein?
  • plaatsvindt op privéterrein én publiek toegankelijk is voor minstens 200 personen?
  • vergunningen vereist (geluidsafwijking, schenken van sterke dranken...)?

Dan vraag je via het digitale platform je toestemming aan bij de stad Aalst. Door alle gegevens samen te bundelen in één formulier kan de evenementencel de omvang van je evenement inschatten en na risicoanalyse beslissen of een veiligheidsdossier nodig is voor je evenement. Vul je dossier tijdig in, zodat de stad je aanvraag op de juiste manier kan verwerken.

Wanneer moet je de aanvraag doen?

Minstens 6 weken

voor een evenement met minder dan 500 personen

Minstens 12 weken

voor een evenement met 500 of meer personen

Je bent als aanvrager zelf verantwoordelijk voor de gegevens die je indient. Heb je hulp nodig bij het invullen van je aanvraag? Stuur dan een mailtje.

Kunnen we deze pagina inhoudelijk nog verbeteren? Laat het ons gerust weten. Heb je een vraag of opmerking? Maak een melding