Wat zijn de stappen?

Bij aangifte bij de politie:

  • Een proces-verbaal of melding laten opstellen;
  • De gegevens worden door de politie overgemaakt aan de stad;
  • De betrokken stadsdienst maakt een schaderaming;
  • De verdere afhandeling gebeurt door de dienst juridische zaken van de stad, in samenwerking met de verzekeraar van de stad.

Bij aangifte bij de stad:

  • Vervolledig het document 'Invulformulier schade aan stadseigendom' (zie hieronder), zodat de stad over alle gegevens beschikt om het dossier op te starten;
  • Bezorg het ingevulde en ondertekende document via mail aan schade@aalst.be of via de knop "melding maken" op onze website (je vindt deze knop ook op deze pagina) of kom langs in het administratief centrum;
  • De betrokken stadsdienst maakt een schaderaming;
  • De verdere afhandeling gebeurt door het team juridische zaken van de stad, in samenwerking met de verzekeraar van de stad.

We raden je aan om ook steeds je eigen verzekeringsmakelaar te informeren wanneer je schade geleden en/of veroorzaakt hebt.

Welke documenten heb je nodig ?

  • identiteitskaart
  • verzekeringsattest
  • eventueel foto's van het schadegeval
  • ingevuld formulier waarin je de schade duidelijk hebt beschreven (zie hieronder)

Wat kost het?

De betrokken stadsdiensten zullen een schaderaming maken.

Wetgeving

Artikel 6.5 van het Burgerlijk Wetboek:
Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht diegene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.

Kunnen we deze pagina inhoudelijk nog verbeteren? Laat het ons gerust weten