Nieuwe dienstregeling
Op zaterdag 6 januari 2024 gaat de nieuwe mobiliteitsvisie van Vlaanderen van start. Het project ‘Basisbereikbaarheid’ zet in op efficiënter openbaar vervoer, afgestemd op het fiets- en wegennetwerk. De dienstregeling van De Lijn verandert hierdoor grondig. Verschillende buslijnen krijgen een ander traject, twee nieuwe stadslijnen versterken het stadsnetwerk.
Bekijk hier wat er verandert in Aalst.
Zoek op voorhand je nieuwe route op via de routeplanner van De Lijn. Ken jij iemand die de bus neemt en niet in de mogelijkheid is om de routeplanner te raadplegen? Stippel dan even samen de nieuwe route mee uit.
Belbus wordt flexbus
Waar geen vast openbaar vervoer is, kan je rekenen op de flexbussen van De Lijn. Die vervangen de gekende belbusjes. Bij elke boeking wordt bekeken wat voor jou de meest geschikte oplossing is. Dit kan de flexbus zijn, maar ook (een combinatie van) een vaste lijn of zelfs de trein. Op de flexbus zijn de tarieven en vervoersbewijzen van De Lijn geldig.
Op tijd reserveren is belangrijk! Vraag je rit op voorhand aan. Maak eenmalig een account aan bij Hoppin en reserveer je rit via de Hoppinapp, hoppin.be of op het nummer 0800 12 2 12.
Korting bij De Lijn
Ben je inwoner van Aalst? Dan heb je recht op een gemeentelijke tussenkomst op abonnementen van De Lijn. Op de website van De Lijn vind je alle kortingen. Je regelt de tussenkomst in de lijnwinkel van Aalst. Vergeet hiervoor zeker je identiteitskaart niet mee te brengen.
Ik heb vragen...
... over de infrastructuur van De Lijn
Stad Aalst staat in voor de schuilhuisjes, vuilnisbakken, fietsbeugels, zitbanken, verlichting en fietsenstallingen aan bushaltes van De Lijn. Is er een probleem met die infrastructuur? Dan kan je dat melden via ons meldingsformulier.
... over de dienstverlening, haltepalen of -borden
De Lijn staat zelf in voor de haltepalen, halteborden en dienstregeling. Heb je hierover een melding? Breng dan De Lijn op de hoogte via hun vraagformulier.