Als je je PIN-en PUK-code niet meer kent, kan je een nieuwe puk-code aanvragen. Hiermee kan je dan je pincode resetten.

Opgelet: Als er nog een procedure adreswijziging lopende is, vraag je je codes aan nadat je adres officieel in orde is. Als je adreswijziging nog lopende is, is het mogelijk dat je codes toekomen in de vorige gemeente.

Procedure

Het resetten van je codes gebeurt in 2 stappen

1. Aanvraag nieuwe puk code (online, per email of langskomen zonder afspraak)

Online: via de website van FOD Binnenlandse zaken
Belgische nationaliteit:
Stuur een e-mail naar bevolking@aalst.be; vermeld je rijksregisternummer, e-mail en gsm-nr.
Niet de Belgische nationaliteit Stuur een email naar vreemdelingen@aalst.be; vermeld je rijksregisternummer, e-mail en gsm-nr.

Je ontvangt een melding wanneer de codes bij de stad toegekomen zijn.

Is je identiteitskaart afgeleverd na 1 januari 2022?
Dan hoef je geen codes aan te vragen, je kan direct je kaart laten resetten.

2. Resetten van je pincode

Afspraak maken: Belg: PIN/PUK resetten/aanvragen (je kan ook zonder afspraak langskomen)
Afspraak maken: Niet-Belg: PIN/PUK resetten/aanvragen (steeds op afspraak)

Kost

10 EUR

Uitzonderingen

Je nieuwe identiteitskaart/vreemdelingenkaart is aangevraagd maar na 3 weken nog geen codes ontvangen?

Neem dan contact op met de dienst Bevolking als je de Belgische nationaliteit hebt via bevolking@aalst.be of neem contact op met de dienst Vreemdelingen als je niet de Belgische nationaliteit hebt via vreemdelingen@aalst.be.

Kunnen we deze pagina inhoudelijk nog verbeteren? Laat het ons gerust weten